لوگو رسپینا

فرمالیته چیست

اینجا قرار است درباره‌ی فرمالیته عروس بیشتر بدانیم و یا شاید به نکاتی که تا حالا به آن کمتر توجه شده است، بیشتر بپردازیم.

سابقه ی درخشان

تضمین کیفیت بالا

رزرو آنلاین نوبت

پشتیبانی 24 ساعته

سابقه ی درخشان

تضمین کیفیت بالا

رزرو آنلاین نوبت

پشتیبانی 24 ساعته

فرمالیته عروس چیست؟

فرمالیته، فرمالیته عروس و یا عروسی فرمالیته که اصطلاحاتی است رایج در این روزها، درواقع فیلم‌ها و عکس‌هایی است که زوج‌ها معمولاً یک ماه قبل از مراسم رسمی عروسی ثبت می‌کنند. که ممکن است حدود یک روز کامل (بسته به مکان و نوع فیلم‌برداری و عکس‌برداری) از آن‌ها وقت بگیرد. که در واقع انجام این کار به منظور کاهش فشارها و استرس‌هایی مانند نوع آرایش صورت و مو و ماندگاری آن، دیزاین دسته گل عروس و… در روز مراسم است.

یعنی زوج‌ها با لباس عروس و دامادی خود حاضر می‌شوند، عروس به آرایشگاه می‌رود (درست مانند روز مراسم) و عکس‌برداری و فیلم‌برداری باغ و آتلیه را انجام می‌دهند. و برای مثال چنانچه عروس و داماد برای مدل مو و یا حتی آرایش عروس خواهان تنوع بیشتری بودند می‌توانند برای مراسم اصلی تغییراتی ایجاد کنند و با ظاهری متفاوت‌تر در روز عروسی حاضر شوند.

خدمات فرمالیته رسپینا

فرمالیته ترکیه

کاخ دولما باغچه، ساحل اورتاکوی، خیابان‌های تاریخی و... از لوکیشن‌های جذاب ترکیه است. تنوع پکیجی و قیمتی فرمالیته ترکیه، از خاص‌ترین انتخاب‌ها با هزینه‌ای به صرفه برای فرمالیته خارج از کشور است.

فرمالیته گرمسار

دریاچه و غار نمک، صخره و کوه‌های جذاب، ریل قطار خاص، کویر زیبا و... از لوکیشن‌های فرمالیته این شهر است. فرمالیته گرمسار یک انتخاب مقرون به صرفه، برای ثبت لحظه‌های عاشقانه است.

فرمالیته شمال

فیلبند، رودبار، نور، رامسر و... از شهرهای شمالی کشور است که جنگل‌های بکر، دریا و ساحل آن سوژه‌ای بی‌نظیر برای عکاسی است. فرمالیته شمال از پرطرفدارترین و اقتصادی‌ترین لوکیشن‌های ایران است.

فرمالیته چابهار

اگر تصاویر ساحل پُزم، بریس، کوه‌های مریخیان و... در چابهار را ببینید  به ایران بودنشان شک می‌کنید. پکیج‌های متنوع فرمالیته چابهار،  با بودجه بندی‌های مالی و زمانی متفاوت، از پرطرفدارترین‌ها هستند.

هزینه های فرمالیته

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که اصلاً فرمالیته عروس داشته باشید یا نه، لازم است که بودجه‌ی خود را تعیین کنید. اگر محدودیت‌های زیادی دارید، با برنامه ریزی بیشتر همه‌ی کارها را در روز مراسم اصلی انجام دهید و یا از آتلیه‌هایی که دارای پکیج‌های قیمت مناسب هستند کمک بگیرید تا شما هم این لحظه‌های عاشقانه و هیجان انگیز را تجربه کنید.

حالا چه محدودیت دارید و چه ندارید در ادامه با ما همراه باشید تا از ایده‌ها و پیشنهادهایمان مطلع شوید. شاید با خواندن مطالب زیر نظرتان تغییر کرد و یا حتی ایده‌های جدیدتری به ذهنتان رسید.

لباس فرمالیته

درست است که اسمش فرمالیته عروس است، اما لزوماً نیازی نیست که لباس عروس یا داماد بپوشید. اگر میخواهید هزینه‌هایتان کمتر شود، میتوانید لباسی ساده‌تر و با رنگ‌های روشن تهیه کنید و یا حتی همان لباس‌هایی که دارید را با همدیگر سِت کنید و یک استایل و فرمالیته اسپرت و خاص را به وجود آورید. این روزها حتی از کفش‌های کتانی هم استقبال ویژه ای می‌شود، که علاوه بر راحتی، زیبایی خاصی را به تصویر می‌کشد.

یا نه! حتما می‌خواهید که دغدغه‌ی روز مراسمتان کم شود؛ ولی تنوع را هم دوست دارید. پیشنهاد ما این است که علاوه بر لباس عروس و داماد، چند سِت لباس دیگر هم بیاورید (بنا به سلیقه‌ی خودتان می‌تواند اسپرت، رسمی و… باشد.). تا آلبومی پر از تنوعِ رنگ و سَبک داشته باشید.

آرایش فرمالیته

از آن جایی که رفتن به آرایشگاه ممکن است هزینه‌بر باشد، الزامی نیست که حتماً برای فرمالیته عروس به آرایشگاه بروید. چه بسا با یک آرایش ساده و مختصری که خودتان انجام داده‌اید، فیلم و عکس فرمالیته بسیار طبیعی و جالب شود. حتی مدل موهایتان هم اگر ساده باشد، مثلاً باز باشد، جلوه‌ی زیبایی را در نتیجه‌ی کار به وجود می‌آورد.

لوکیشن فرمالیته

سؤالی که ممکن است به وجود بیاید این است که؛ فقط در باغ و آتلیه، فرمالیته عروس فیلم‌برداری و عکس‌برداری می‌شود؟

پاسخ منفی است. چرا که زمان بیشتری وجود دارد تا بتوانید به لوکیشن دلخواهتان بروید و فراغ بال بیشتری در انتخاب خود دارید. حتی می‌توانید برای فرمالبته عروس به شهر یا کشوری دیگر سفر کنید تا در مناظری بکر و دست نخورده تصویر عاشقانه‌هایتان ثبت گردد. (البته بستگی به بودجه شما دارد.)

فضاهای باز و زیبای بسیاری در کشور خودمان وجود دارد و با یک پلن دقیق و سناریویی جذاب که چاشنی آن عشق است، فیلم فرمالیته شما رؤیایی خواهد شد.

نکته‌ای که برای فرمالیته عروس در فضاهای باز وجود دارد این است که اگر لباس‌های رنگ روشن مانند سفید، نباتی، آبی آسمانی و… بپوشید، جلوه‌ی شما در عکس و فیلم صد چندان می‌شود.

آهنگ فرمالیته

اگر دقت کرده باشید، در فیلم‌های فرمالیته عروس معمولاً آهنگی عاشقانه در پس زمینه پخش می‌شود.

اگر شما آهنگی خاص در ذهنتان است، که با آن خاطرات مشترک و زیبایی ساخته‌اید، دقیقاً این نقطه جایی است که باید از آن استفاده کنید تا احساس عاشقانه‌هایتان خیلی بیشتر و زیبا تر جلوه کند. چون ممکن است تحت تأثیر دوربین‌ها و افراد قرار بگیرید و کمی مضطرب شوید و در فیلم مصنوعی به نظر برسد. امّا با این کار به سادگی می‌توانید همه چیز را فراموش کنید تا به طبیعی‌ترین شکل ممکن احساستان در فیلم جریان یابد.

یا حتی یک ایده‌ی خاص‌تر هم میتوان پیاده کرد. این که شما از چندین روز قبل رقصی زیبا و عاشقانه برای روز فرمالیته عروس تمرین کرده باشید و آن را در فیلمتان، در منظره ای زیبا به نمایش گذارید.

اگر بخواهیم حرف‌هایمان را جمع بندی کنیم، لازم است که نکات مثبت و منفی فرمالیته عروس را با هم مرور کنیم:

نکات مثبت:

نکات منفی:

فرمالیته

سوالات متداول دسته بندی فرمالیته

هزینه پکیج‌های فرمالیته عروس رسپینا با سایر پکیج‌ها متفاوت است؟

خیر؛ تمامی هزینه‌های پکیج‌ها یکسان است و سپینا هزینه اضافی از شما زوج‌های دوست‌داشتنی دریافت نمی‌کند.

لوکیشن پکیج های فرمالیته رسپینا محدوده؟

خیر؛ با توجه به اینکه لوکیشن های فرمالیته داخل صفحه دسته بندی شدن، رسپینا برای بهره مندی بیشتر شما عزیزان از لوکیشن های جدید سالیانه و گاها ماهیانه پکیج های تور رو با طرفیت محدود برگزار می کنه .

تعهدی برای عدم آرشیو فایل‌های فیلم و عکس توسط رسپینا وجود دارد؟

آتلیه رسپینا به شما عزیزان این اطمینان را می‌دهد که پس از اتمام کار و تحویل آلبوم و فایل‌های فیلم و عکس، تمامی آن‌ها از سیستم آتلیه به طور کامل پاک خواهد ‌شد.

تجهیزات فرمالیته رسپینا با دیگر بخش‌های آتلیه متفاوت است؟

خیر؛ تمام تجهیزات سینمایی و حرفه‌ای که در سایر بخش‌های رسپینا استفاده شده، برای شما نیز استفاده می‌شود. چرا که رسپینا برای هر یک این تجهیزات مانند هلی شات، رونین و… اپراتور حرفه‌ای دارد. پس نگران کیفیت کارها نباشید.

با رزرو پلن دلخواهتان از طریق سایت از %۵ تخفیف ویژه رسپینا بهره‌مند شوید.

۰۹۱۲۷۶۴۱۷۶۲